Friday 5 July 2013

FISHING IS MY LIFE



Assalamualaikum dan salam sejahtera..entry kali ni pula aku nk post kan tentang hobi yang tak dapat aku elakkan iaitu FISHING..bukan semua orang yang boleh menceburi hobi ni sebab dia perlukan tahap kesabaran yang tinggi di samping sanggup menahan dari panas terik dan hujan.
Kepakaranku memancing adalah dalam dunia pemancingan air tawar..dari lombong,sungai sampailah ke kolam berbayar semua aku dah jelajahi..Umpan standard untuk ikan air tawar ialah cacing,cengkerik ,hati ayam dan usus ayam tetapi berbeza pula untuk kolam berbayar kerana setiap kolam mempunyai rasa yang tersendiri..Di kolam berbayar aku selalu mengejar ikan rohu,pacu,patin tongsan dan mekong.




Ni contoh hasil yang aku dapat masa mancing kat lombong..kalau nak tahu tu umpan apa, tu adalah UMPAN PACAK A1...dari segi teknik dan cara bancuhan saya boleh membantu..agak2 ni hasil untuk beraja jam ??? ni adalah hasil untuk 4 jam sahaja...berat keseluran lebih kurang 30kg..kalau hendak membeli umpan ni sila dail  NO H/P 013 3902082-Lan Lubuk...





PATIN 8.88




HASIL ROHU DAN LEKOR 37KG



IKAN PATIN 10KG




JENTERA KESAYANGANKU


















No comments:

Post a Comment